keskiviikko 21. lokakuuta 2015

Kirpparilöytöjä









Mukavaa keskiviikkoa! Oltiin reilu viikko sitten ystäviemme luona Turun suunnalla ja innokkaana kirpputori-ihmisenä vietettiin naisissa lauantai niitä kierrellen. Päätin tuossa kesällä vaihtaa astiastoni, jota olen haudutellut jo vuosia. Olen aloittanut astiaston keräämisen joskus teini-ikäisenä ja päätynyt tuolloin Pentikin Aino-sarjaan. Olen ollut siihen totaalisen kyllästynyt jo vuosia, mutta kun sitä  nyt niin paljon on tullut haalittua, niin olen vain antanut olla. Nyt kipat ja kupit kuitenkin löysivät uuden kodin ja vaihdossa tarvitaan sitten uusia tilalle, kun nuo Ainot ovat meillä ihan arkikäytössä olleet. Päädyttiin (tai minä päädyin, mies suostui ;) sinisiin maisema-astioihin, joita alunperin ilmeisesti Englannissa on harrastettu ja onpa niitä Arabiallakin ollut pitkään tuotannossa. Niitä siis nyt innokkaasti olen bongaillut ja ystäväni myös... ja melkoisen kivasti niitä löytyy! En ole ollut sarja-uskollinen, vaan kaikki kauniit sinivalkoiset maisema/kukkakuvioiset ovat kelvanneet. Nyt kokoelmasta löytyy Arabiaa, englantilaista tuotantoa, Villeroy Bochia... ihania kaikki! Nyt viimeisimmällä kirpparireissulla Turussa tehtiin hyvät lautaslöydöt ja lisäksi vähän mattoa ja kivoja pikareja...:) Lautaskokoelmani alkaa nyt olla täynnä, mutta vielä kahvikuppeja tarvittaisiin lisää...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti